tisdag 22 november 2016

Kärlek.

Jag har hört och läst många gånger om vilken ensam människa Freddie Wadling var. Hur mycket han skulle ha uppskattat gemenskapen i "Så mycket bättre", eftersom han var så ensam. Han dog ju innan inspelningarna hann börja. Först flera månader efter hans bortgång förstod jag att han hade varit gift dom senaste tjugofem åren. Det får jag inte riktigt ihop med att han var ensam. I senaste numret av min skvallertidning uttalade sig dessutom programledare Suzanne Axell om att hon skulle önska mer romantik i sitt liv. Hon har haft samma karl i fyrtio år. Här har jag gått ett helt liv och trott att sällskap och romantik var dom två stora anledningarna till att man skulle kunna tänkas vilja leva ihop med någon. Så inser jag plötsligt att det varken finns garanti för det ena eller det andra. Gräset är alltså knappast grönare på andra sidan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar