lördag 12 november 2016

Badrumshylla.

Hyllan på bilden gjorde att jag inte vågade hämta paketet från Homeshop på vägen till Kvantum. Jag hade ingen aning om hur långa delarna till den kunde vara. Jag glömmer aldrig när jag skulle hämta "mattan" jag har under skrivbordsstolen. Paketet var 120x120 centimeter, och det kändes verkligen jättelikt när man skulle ta det på cykeln. Nu var inte det här paketet speciellt otympligt. I gengäld var enbart stången i tio delar. Speciellt händig har jag aldrig varit och instruktionen var en dålig kopia, där det var svårt att se vilken del som var vilken. Jag lyckades i alla fall få ihop min hylla till slut, och resultatet blev över förväntan. Att skruva fast något i väggen inne i duschen känns inte som något vettigt alternativ, men den här sitter alltså i spänn mellan golv och tak. Tidigare hade jag en tvålkoppsvariant, som var så gammal och dålig att jag hade fått vira tejp runt duschstången för att få den att sitta kvar. En flaska stod på duschblandaren, en på tvättmaskinen utanför duschhörnan, och ville jag ha en i reserv när något började ta slut fick det stå på golvet. Nu har jag gott om plats för allting, och ändå får jag plats att duscha. Mitt största aber med nya prylar brukar vara om jag kan vänja mig vid att ha dom där, men den här tycker jag är riktigt snygg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar