torsdag 24 november 2016

Gott.

Att allting blir godare ju onyttigare det blir är väl bara att konstatera. Jag minns fortfarande, fast det är bra många år sedan jag bakade bullar senast, att dom smakade bättre ju mer socker, kanel och smör man hade i. Det senaste beviset kom i form av Yoggi, som jag äter till lunch på jobbet. Lättvarianten vägrar jag befatta mig med, fast den står mer lättåtkomlig i hyllan. Den med två procent fett står allra längst ner. Enligt någon (skämtare?) var det för att vi som åt den behövde träna lite extra. Senast slog jag på stort och köpte drömyoggi. Den innehåller fem procent fett, och är så tjock så den knappt rinner. Smaken är därefter. Inte ens jag, som tycker allt sånt är surt eller åtminstone syrligt, grinar illa när jag äter den.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar