fredag 18 november 2016

Nybro.

Den senaste tiden har varit full av aha-upplevelser. Jag har till exempel alltid kallat ÖoB för Överskottsbolaget, när jag har skrivit om det. Nu läste jag mig till att dom sedan flera år heter ÖoB, och att Överskottsbolaget är det gamla namnet. Att skriva så istället går väl an, men att säga det vete sjutton om jag kan vänja mig vid. Det blir väl möjligen ÖB i så fall, och det är väl överbefälhavaren och ingen butik. I vår lokala gratistidning Nybro Extra kör dom lite nostalgi emellanåt. Jag tror ju att det som fanns i Nybro när jag flyttade hit alltid har funnits här. Nu insåg jag att Konsumbutiken (som inrymmer Willys numera) byggdes två år innan jag flyttade hit. Frisersalongen jag gick till i början hade bara funnits i ett år då. Med det som jag tror är vår nyaste skobutik var det tvärtom. Ny är den inte, för den har redan funnits i tio år. Jag har aldrig ens varit inne där.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar