onsdag 2 november 2016

Bloggen.

I min värld lever datorer och Internet sitt eget liv, och när det gäller att länka mina blogginlägg till Facebook blir det extra tydligt. Tills för några veckor sedan hade jag enbart lyckats få till en neutral länk som inte på något vis antydde att det fanns ett nytt inlägg. Jag hade gett upp och kopierade bloggtexten i en anteckning på Facebook istället. När jag då försökte igen fick jag upp en delning med rubrik och början av texten. Jag ville gärna ha en bild också, och det visade sig att på andra eller tredje försöket fick jag det. Det gäller bara att vara envis varje gång jag vill dela. Ett tag såg länken ut precis som jag ville med bilden från det aktuella blogginlägget. Sedan började den lägga in ett kort från min presentation istället. Det tråkiga med det var att det blev samma kort varje gång. Någon gång har det till och med hänt att Jag har godkänt ett inlägg med det fotot, men när jag har kollat på Facebook har kortet från Blogginlägget visats där. Dom senaste gångerna har det varit rätt bild och rubrik, men istället för början på inlägget har min presentation från bloggen kommit med. Det får duga, för då syns det åtminstone att det är ett nytt blogginlägg. Fast det känns onödigt spännande att aldrig veta hur det blir framöver. Korten sitter förresten vid sidan av länken ibland och ovanför ibland. Jag har ungefär samma problem med min presentation på Facebook. Där hade dom lagt bilderna så snyggt med en större till vänster och tre mindre till höger. Plötsligt ändrade det sig och blev fyra lika stora i en fyrkant. Nu har jag fått till det som jag vill igen, men jag har ingen aning om hur länge det varar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar