onsdag 9 november 2016

Musik.

När jag jobbar har jag i vanliga fall en liten Ipod shuffle kopplad med sladd till mina radiolurar. När man håller på med upplärning, och måste prata hela tiden, tycker jag det är jobbigt med hörselskydd över huvud taget, och lade undan alltihop. Lite mycket blir det när det slamrar hela tiden, så när jag har fått tillfälle har jag tagit på mig lurarna. Det är, som sagt, radio i dom, även om man får vrida flera varv på volymknappen för att få på den. Dom kanaler som går lättast att få in är dom kommersiella musikkanalerna, så en av dom har jag lyssnat på några gånger på sistone. Det första som slog mig var att det var så länge sedan jag lyssnade på radio att jag inte ens hade hört dom nyaste låtarna. Det andra var att jag kände igen flera av dom redan andra natten. Dom där stationerna har med andra ord inte blivit bättre på omväxling sedan sist. Den enda radio jag brukar lyssna på är klockradion vid sängen. Den spelar Radio Nybro, och där är dom inte lika tjatiga. Undantaget är om man råkar få på samma förinspelade slinga flera dagar i rad, men då har man maximal otur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar