söndag 27 november 2016

Julskyltning.

Julskyltningsvädret såg soligt och skönt ut tills man kom ut idag. Då visade det sig att det blåste både hårt och kallt. Dom som stod på torget fick hålla i sina tält när vinden tog i. Jag tyckte inte det var så mycket att ha, men jag köpte i alla fall ett par små kylskåpsmagneter och ett gäng lotter utan vinst. För att öppna dom måste jag ta av mig vantarna, och det räckte för att fingrarna skulle kännas som istappar. En massa ärenden fick jag i alla fall uträttade, för butikerna hade öppet. Jag köpte mossa, eftersom den gröna mossan var slut på Kvantum i fredags. Så handlade jag kuvert, skrivarpatron och vad jag tror var den sista julklappen. Min elvisp har antagligen varit med sedan jag flyttade hemifrån för nästan fyrtio år sedan, och ibland har jag använt degkrokarna, så den har fått jobba rejält. Så när den senaste gången jag använde den bara gick igång på vartannat försök, kände jag att det var dags att köpa en ny. Jag har börjat få ont i armen av att hålla den, så nu köpte jag en med en ställning, som kan stå för sig själv och jobba. Den var ändå betydligt mindre än en hushållsassistent, så jag tror att jag både ska få plats med den och att det ska bli av att ta fram den. Annars går elvispen att ta loss och använda som vanligt. En hoodie till köpte jag också. Jag har varit livrädd att spilla på den jag använder här hemma, eftersom jag inte har någon att byta med. Att det var ballongjakt i vissa butiker var en glad överraskning. Man fick smälla en ballong, och inuti låg en lapp med hur många procents rabatt man fick. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar