lördag 6 juli 2019

Finders keepers.

När nu saker och ting har en tendens att försvinna här hemma, är det förstås bra att jag har så dåligt minne. Det innebär för det mesta att jag inte saknar dom. Jag kan bli uppriktigt förvånad när jag hittar någonting som jag inte kom ihåg att jag ägde. Nu är saken den att minst tre skrin i olika storlekar verkar ha försvunnit från jordens yta, och dom minns jag klart och tydligt. Åtminstone ett av dom skulle jag aldrig i livet slänga, men jag hittar dom ingenstans. Vid den senaste sökinsatsen i vindsförrådet dök istället familjens gamla Monopol-spel upp. Det har jag varit uppe och letat efter när vi har haft spelkväll, utan att hitta det. Jag vet inte om det framgår av bilden hur välanvänt det är. Jag misstänker att det är minst femtio år gammalt, och vi spelade det en del när jag var barn. Innan jag blev med dator och flyttade in mitt spelande i den, hände det att jag fortsatte spela brädspel för mig själv även i vuxen ålder. Vi får väl se vad mina spelkompisar säger om skicket. Det är åtminstone mera användarvänligt än det resemonopol jag köpte på loppis i våras, för där var allting pyttelitet. Jag plockade ner fiaspelet från vinden samtidigt. Skrinen tog jag en runda till och sökte efter. Hade jag lyckats pressa ner ett helt Monopol i en låda och missat att anteckna att det låg där, borde det väl inte ha varit några problem att göra samma sak med små skrin, men dom har jag fortfarande inte hittat. Jag får nog släppa det, om jag inte ska bli knäpp på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar