fredag 12 juli 2019

Livets små mysterier.

När jag har sparat filmer på dvd har jag lagt två filmer på varje skiva. På det utrymme som har funnits kvar har det alltid stått ”no title”. Därför blev jag minst sagt förvånad när jag satte in en skiva i min nya dvd-spelare, och den plötsligt talade italienska. Det var nämligen vad jag tyckte att ”titulo vacio” lät som, men nu har jag googlat mig till att det är spanska. Min bror hävdade att det måste vara skivan och inte spelaren, men det kändes väldigt oklart vad som egentligen hände. Ännu mer oklart blev det nästa gång jag satte i en skiva, och texten stod på engelska igen. För att inte tala om när jag skulle se den andra filmen på samma skiva, och den åter igen beskrev den tomma ytan på spanska. Om någon kan förklara fenomenet för mig vore jag djupt tacksam. Alla vet ju att delen för onödigt funderande i min hjärna är överfull som det är. Det vore skönt att kunna släppa det här. Att helt enkelt inse att det inte spelar någon roll varken att den gör så eller varför, är ju inte riktigt min grej. Det är lite som med frågeställningen om huruvida pingviner har knän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar