torsdag 11 juli 2019

Vinkväll på balkongen.

Årets upplaga av Vinkväll på balkongen gick av stapeln igår. Upplägget är visserligen lite modifierat, men efter tjugotre år är namnet så pass etablerat att jag tror vi behåller det i alla fall. Kväll har snarare blivit eftermiddag, eftersom den yngsta deltagaren bara är två år gammal. Åtta personer blir aningen trångt på min balkong, så gästerna har en tendens att sprida ut sig över hela lägenheten. Man får vara rörlig om man vill hinna umgås med alla. Igår hann jag knappt ut på balkongen, och mitt vinglas tror jag knappast var där över huvud taget. Att säga att hela gänget promenerade till Nybro kebab där vi åt, är en sanning med modifikation. Det gjorde vi i och för sig, men vi var rejält utspridda då också. Vi samlades i alla fall och åt och drack gott på deras terrass. Efterrättsglassen inhandlade vi på Willys. Så strosade vi runt i centrum i godan ro och tillbringade en stund vid lekplatsen med barnbarnet. Ja, inte mitt då, men nästan. Hemma igen hamnade jag till slut vid datorn och tittade på kort med min bror. Det är så sällan någon är intresserad av allt jag lägger in där och ännu mer sällan jag får umgås exklusivt med brodern, så jag kände att det var lika bra att passa på. Vi hann från tjugotalet till början av åttiotalet, innan det var dags att åka hem och natta en slutkörd tvååring. Balkongdörren stod i alla fall öppen igår, så idag jagade jag dom flugor som hade kommit in, innan jag ens klev in i duschen. Jag utgår från att alla hellre vill se ett kort på mig och syskonbarnen från igår, än ett på mig spritt naken med en flugsmällare i högsta hugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar