fredag 5 juli 2019

Ny TV-meny.

När vi nu har gått över till digital-TV i vårt hus, kan jag inte spela in det jag vill se, som jag alltid har gjort tidigare. Jag tänker varken börja passa tiderna när programmen går eller betala för att se på TV, så jag kollade upp vilka gratis play-alternativ det fanns till dom olika kanalerna. Jag tänkte mig att man skulle få leta upp dom själv på Internet, men som på bilden nedan ser en av menyerna ut i min TV numera. Samtliga play-kanaler en knapptryckning bort. Vad kan man mer begära? Problemet med uppkoppling och sladdar hjälpte vaktmästaren mig med. Han gjorde exakt det jag hade försökt göra själv, men som kundtjänst hävdade att man inte kunde göra. Ljudet ville sig inte riktigt, när jag började titta digitalt. Det sjönk efterhand, och jag fick höja flera gånger under en film. När jag bytte skiva och började om skrällde det till i hela huset. Jag fipplade med lite inställningar, och nu tror jag det fungerar bättre. Det sista problemet som löste sig var att det blev tyst när ingen sa någonting. Jo, jag vet att det låter normalt, men ljudet försvann alltså helt, och startade upp igen när dialogen fortsatte. Svårt att förklara hur jag menar, men j-igt jobbigt att lyssna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar