onsdag 31 juli 2019

Näthandel.

Jag läste kommentarerna till ett inlägg något av nätapoteken hade gjort på Facebook. Folk tyckte inte det var lönt att handla av dom, eftersom dom hade längre till utlämningsstället där dom fick hämta sitt paket än till det fysiska apoteket. Det tog en stund innan jag insåg att det har faktiskt jag också. Jag cyklar förbi två stycken apotek nere i centrum, och hämtar mitt paket med apoteksvaror på Kvantum, som ligger längre bort. Det är så mycket enklare att hitta allt man behöver på en webbsida, och att gå till nästa om man inte hittar det. Annars är det framför allt i protest mot biltrafiken på Storgatan som jag inte handlar i Nybro. Får dom mera sålt genom att göra stadskärnan otrivsam, så ska det i alla fall inte vara min förtjänst. Sedan Kvantum började med Internethandel har jag tyckt att folk var konstiga som handlade på nätet, och sedan körde till butiken och hämtade sina varor. Är man ändå där kan man väl lika gärna plocka ihop dom själv. Så slog det mig att det är ungefär samma upplägg som jag kör med apoteksvarorna. På Apotek Hjärtat och Apoteket, som finns här i Nybro, kan man till och med hämta ut sitt paket på respektive apotek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar