fredag 26 juli 2019

Tjugosjätte juli.

Idag är det exakt fyrtiofyra år sedan jag såg filmen ”Adams revben” med Katherine Hepburn och Spencer Tracy första gången. Den var tjugosex år gammal redan då. Det skulle dröja nästan fyrtio år innan jag såg den nästa gång. Då sparade jag den å andra sidan på DVD, så nu kan jag se den hur många gånger jag vill.
Kortet på mig är taget 1982. Det torde visa både att det är trettiosju år sedan och hur mycket jag solade på den tiden. Den tjugosjätte juli var jag på salong Mouche och klippte mig. Jag googlade, och den fanns kvar till för ett par år sedan. Den finns i och för sig fortfarande kvar, men när dottern tog över bytte hon namn och delvis inriktning på salongen. Det kan säkert rentav ha varit mormor som hade den på min tid.
Elva år senare var jag på plats i Nybro. Den här dagen flyttade ett par av mina första grannar härifrån till en villa. Vi som hjälpte till fick flyttgröt och fika. Den största fördelen med deras flytt var för mig en stor skärbräda i köket. Dom hade beställt den extra vid renoveringen året innan, men när dom inte skulle bo kvar fick jag överta den. Det är riktigt dåligt med bänkar i mitt kök, så det är helt suveränt att kunna dra ut den och få en extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar