torsdag 26 september 2019

Att svara eller inte svara...

Det är lite oklart om folk mest flyttar till Nybro söderifrån. Jag tycker i alla fall att jag oftare hör skånska än stockholmska här, men i förrgår pratade jag faktiskt med två stockholmare på samma dag. Först var det en av grannarna, som jag träffade här utanför när jag kom hem från min cykeltur. Någon timme senare ringde telefonen, och förutom numret stod det på displayen att samtalet kom från Stockholm. Jag brukar inte svara på nummer jag inte känner igen, men när jag nu var på väg att bli arbetslös kände jag att det var bäst att chansa. Det visade sig vara en bra idé, för det gällde en försäkring som faller ut från jobbet. Den största anledningen till att jag undviker att svara är allt jag hör och läser om folk som blir lurade på pengar via telefon. Om jag inte ens svarar borde jag väl klara mig undan sånt. När det nu var någon som ville ge mig pengar istället hade det nästan varit lite synd att inte svara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar