onsdag 25 september 2019

Fylleriuppgifter.

Idag blir jag arbetslös, och nu har jag fyllt i mina anmälningar både hos arbetsförmedlingen och a-kassan. Det visade sig att jag hade lite nytta av mina möten med jobbcoachen i våras. Hon mailade mallar att skriva CV i, och uppgifterna jag hade fyllt i där var exakt dom jag behövde nu. Planeringsmötet med arbetsförmedlaren trodde jag i bästa fall skulle äga rum i centrala Nybro. Med tanke på hur dom strular med att lägga ner kontor nu, var jag till och med orolig att jag skulle bli tvungen att ta mig till Kalmar. Det visade sig vara så smidigt så han ringer upp mig. Jag är i och för sig inte våldsamt förtjust i att tala i telefon heller, men jag slipper åtminstone lämna hemmet. Att veta exakt när någon ska ringa är förstås positivt. Ännu bättre blev det när det visade sig att jag fick välja tid själv. Den första almanackan jag fick upp låg ett par veckor framåt i tiden. Kanske det egentligen hade varit lugnare att dra ut på det så länge som möjligt. Nu är jag sån att jag hellre vill ha jobbigheter avklarade så snabbt det går, så jag bokade tid redan i nästa vecka. Tills vidare hoppas och tror jag att allt är rätt ifyllt både hos AF och GS. Det hakade upp sig lite när dom bad om en kod på något ställe. Medan jag funderade på var jag skulle få den ifrån, dök det i kanten av mitt synfält upp ett mail som började: ”Din kod är…” 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar