måndag 16 september 2019

Ljudproblem.

Så länge jag använde min Ipod på jobbet laddade jag den varje dag, eftersom det blev så pass många timmars lyssning. Nu har jag den bara under mina cykelturer. Dom pågår inte alls lika länge, så det känns som lite överkurs att ladda den mer än någon gång i veckan. Problemet är att om en sak inte finns med i min dagliga rutin så glömmer jag den helt och hållet. Häromdagen var sålunda min Ipod helt död och fullständigt urladdad. Tur ändå att jag är en sån kontrollfreak. Jag sätter inte på musiken förrän jag lämnar huset och alla som kan tänkas vilja att jag hör när dom tilltalar mig. Men jag kontrolltrycker alltid på knappen innan jag går hemifrån. Hade jag plötsligt inte fått ljud i den där lilla manicken när jag redan satt på cykeln hade jag blivit skogstokig. Nu upptäckte jag att den var död innan jag hann ut, och kunde börja leta efter en likadan fast med mindre minne, om jag har i reserv. Leta var ordet, för jag hade inte haft vett att lägga den i lådan ute i hallen, där jag stod med skorna på. När jag väl hittade den hade den legat och laddat ur sig själv. Till slut fick jag igång radion i telefonen. Det hade inte blivit av att skaffa Spotify till den tidigare, men det har jag gjort nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar