tisdag 17 september 2019

Utstämplad för gott.

Nu är det bara en vecka kvar av min anställning på kära Kährs, och jag har varit där och lämnat tillbaka mitt passerkort. Jag gick bara in till receptionen, och tänkte att dom kunde vidarebefordra det till rätt instans, men damen jag gav det till hävdade att det var hon som skulle ha det. Jag fick veta under en pratstund med en mera insatt kollega på stan att det bara är rätten till återanställning jag har sagt ifrån mig. Annars är det helt okej att jag söker jobb på Kährs igen, även om det knappast är läge för det just nu. Dom brukar vara snabba att göra sig av med all överflödig personal så fort det blir mindre att göra, och lära upp nya vid nästa uppgång. Den här gången har dom tydligen haft lite is i magen, så dom är redan övertaliga. Sedan kan man förstås fundera på vilket som vore mest tragiskt. Om jag verkligen sökte till min gamla arbetsplats igen, när jag har kommit därifrån efter nästan trettio år, eller om arbetsgivaren ifråga faktiskt bestämde sig för att återanställa mig. Idag kom förresten mitt näst sista lönebesked med posten. Det är mest bara det jag kommer att sakna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar