fredag 13 september 2019

Köptrohet med förhinder.

Jag vet inte riktigt hur dom handlare tänker, som å ena sidan vill att vi ska handla här i Nybro. Å andra sidan plockar dom bort en vara i taget ur sortimentet av sånt som jag åtminstone inbillar mig är livsnödvändigt för mig. När det kommer till chokladdryck till min kapselmaskin kan tanken inte ens vara att jag ska byta märke. Kvantum har sex olika sorters kaffe till den, men ingen choklad alls. Jag skickar efter en så rejäl laddning i taget att jag ska få det levererat fraktfritt, så jag har en hel hylla full här hemma. Knorren på det hela är annars att jag hämtar ut kapslarna i förköpet på Kvantum, butiken som inte vill sälja dom till mig. Samma sak har hänt med både min hårtoning och mitt schampo, så jag har rejäla lager hemma av båda delarna. Dom senaste veckorna har skyltarna på varorna jag ville ha sagt att leverantörerna hade problem i sin produktion. Jag funderade på att knalla in i dom andra livsmedelsbutikerna och kolla, men det var i vanlig ordning enklare att söka upp dom på nätet. Varorna fanns på Apotea respektive Lyko, butiker där jag ändå handlar annat. Så får jag hämta dom i förköpet, istället för att gå in på Kvantum och plocka till mig dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar