söndag 22 september 2019

Halvnaken man.

Höststormar i all ära, men numera verkar det blåsa konstant, och märkligt nog känns det som motvind oavsett åt vilket håll jag cyklar. Kör jag runt borde jag väl ha medvind någon bit av vägen tycker jag. Den mest fascinerande människan jag möter på mina cykelturer är för övrigt en yngre kille. Medan nästan alla andra har börjat använda jacka mot höstvindarna, promenerar han i shorts och linne. Jag antar att det är solstrålarna han är ute efter. I somras gick han med bar överkropp. Det stör jag mig på även om vi snackar om en vältränad ung man som gärna vill visa vad han har åstadkommit. Får inte jag gå med bar överkropp bland folk utan att bli polisanmäld ska ingen annan göra det heller. Jag kan åtminstone inte rå för mina bröst, medan han förmodligen har betalat dyrt för sina på något gym. Det känns som både könsdiskriminering och åldersdiskriminering, eftersom jag misstänker att fler hade känt som jag om han hade varit dubbelt så gammal. Den här helgen är för övrigt sommaren på återbesök. Solen skiner från en klarblå himmel och värmer riktigt skönt. Det är till och med vindstilla för en gångs skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar