söndag 29 september 2019

Upprörd.

Den manliga delen av befolkningen stod inte så högt i kurs igår. I fredags var det en liten kille på lasarettet som skulle skriva ut resekuponger till mig. Av någon anledning hade dom skickat med för resorna i fredags med kallelsen, men dom ville ju ha tillbaka sin utrustning också. Den unge mannen skrev ut dom två resorna (tur och retur) på varsin sida av samma papper. Jag protesterade, eftersom jag vet att chauffören vill behålla den där kupongen, men gossen hävdade att såna hade han lämnat ut tusentals. Med facit i hand vågar jag gissa på att han ljög. Jag var nämligen grymt nära att få betala den ena resan själv igår, eftersom chauffören måste behålla lappen. Vi hade ett stort uppträde. Till slut slängde han till mig den, men glad var han inte. Inte jag heller, så jag skrev ett surt litet brev och skickade med i väskan jag lämnade tillbaka. Hon som tog emot den såg så bekant ut att jag var tvungen att fråga, för att slippa grunna på varifrån. Självklart hade hon jobbat på Kährs som alla andra, men när jag läste hennes namnbricka insåg jag att det är på Facebook jag har sett henne. Jag åkte hem igen med vändande buss och samma chaufför, så jag sa till honom att nu kunde han behålla lappen. Han log inte ens. Det tycker jag att han kunde ha kostat på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar