måndag 2 september 2019

Loppisfynd.

När det var dags för höstupplagan av södra Sveriges största bakluckeloppis igår, hade min vädersajt utlovat något som påminde starkt om dagsregn. Fint väder lördag och måndag, men just söndagen skulle regna bort. Som väl var hade dom fel, och vädret påminde mer om en riktig sommardag. Självklart fanns det då dom som klagade på värmen, men hellre varmt än blött. Åtminstone om man ska vara utomhus. Mitt stora fynd blev vinstället till höger i bild. Det vänstra köpte jag också på loppis för några år sedan. Den lilla bänken bredvid spisen är den enda plats där jag har haft utrymme för det. Det har bara nätt och jämnt fått plats, för som bilden visar har det stått med fötterna på spisen. Det jag hittade igår var smalare, och hade bara plats för fem flaskor. Fler än så har jag aldrig hemma. Lite orolig var jag för att det inte skulle gå in under överskåpet. Mitt ögonmått är inte speciellt exakt, men det gick ju bra. Annars var gårdagens behållning lunchen. Till vardags har vi mest pizzerior i Nybro, men här fanns lite av varje. Kön till langosvagnen var lång, men dom var väl värda att vänta på. Jag åt en sån och köpte en tunnbrödsrulle med kräftstjärtar med mig hem. Vagnen med stekt sill hoppade jag över, även om maten där också var frestande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar