onsdag 11 september 2019

Kryp.

Att handla på Kvantum på tisdagar känns lite tudelat. Å ena sidan finns Arontorps kroppkakor på plats då, så man får god mat med sig hem. Å andra sidan har butiken pensionärsrabatt den dagen, så det finns gott om kunder att trängas med. Damen jag stod länge utanför butiken och pratade med igår handlar däremot inte på Kvantum, så det var ren tur att jag träffade på henne där. Himlen var bitvis svart, så jag var mest orolig att inte hinna hem innan den öppnade sig. Det gjorde den aldrig, fast jag var ute bra länge. Att det var mulet innebar att jag hade lämnat solglasögonen hemma. Det tog insekterna fasta på, så istället för i munnen flög flera stycken in i ögonen på mig. En gjorde riktigt ont, och jag kände mig grusig i ögonen flera timmar efteråt. För att se någonting utan glasögon tog jag till förstoringssidan på min nackspegel. När jag lättade på det undre ögonlocket låg insekten kvar där. Den såg jättelik ut i förstoringsspegeln. Jag som är uppvuxen med bilder på svältande barn med ögonen fulla av flugor tyckte att det var grymt obehagligt. Dom insekter jag har råkat svälja tidigare i sommar har jag åtminstone sluppit se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar