lördag 14 september 2019

Internet.

Förändringar är verkligen inte min grej. När jag bildsöker på Google har jag så länge jag kan minnas tryckt på bilden jag har fått upp för att komma till webbsidan den ligger på. Nu har dom ändrat på det där, så man måste klicka på texten under bilden. Klickar man på själva bilden får man bara upp en förstoring av den på sidan där man är. Det där har pågått ett tag, men ännu tror jag aldrig det har hänt att jag har kommit ihåg det på första försöket. Varje gång jag vill vidare till en sida svär jag när jag istället får klicka ner en förstorad bild och börja om. Windows senaste stora uppdatering ställde till oreda både på nätet och lokalt i min dator. Den ändrade visningen av alla mina mappar till detaljerade listor. Det finns nog inte en enda mapp där jag vill ha det så. På nätet är det framför allt flash som har blivit snudd på bannlyst. Nästan varenda sida som jag använder kör med det, så jag får godkänna att det körs i all oändlighet. Tidigare kunde man åtminstone klicka i att man ville köra det varje gång, men nu finns bara alternativet att godkänna det en gång. Det känns inte som om sidutvecklarna och Microsoft vore riktigt i fas. Dom vill avveckla flash helt, men ingen bryr sig vad det verkar. Till slut installerade jag Firefox för första gången på flera år. I den webbläsaren behöver man inte söka lika länge efter kommandot att godkänna flash på varenda sida man kommer till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar