söndag 8 september 2019

Uppdateringar.

Jag har förstått att det är bra för säkerhet och annat att uppdatera Windows, men jag skyller också dom flesta konstigheter som uppstår just på uppdateringarna. Senast var det scannern som slutade fungera helt. Jag har kört den från Windows egen app, så nu installerade jag den med Canons skiva. Det blev ändå inte riktigt förrän jag hade varit inne på deras webbsida och hämtat lite extra lullull. Kalkylatorn i datorn fyllde plötsligt hela skärmen. Det gjorde den i princip oanvändbar för mig, eftersom jag vill ha den vid sidan om det jag ska räkna ut. Jag använde kalkylatorn i telefonen ett par gånger, innan jag fick veta hur lättlöst problemet var. Det gick att dra i kanterna på kalkylatorn likadant som när man beskär ett foto. Den har dessutom den goda smaken att förbli sån, så nu ser den ut som jag vill varje gång jag öppnar den igen. Värst är ändå att fixa saker som strular helt ologiskt. Min startsida på Internet såg ut som den skulle i Edge, men i både Firefox och Chrome fattades tre av bilderna. Av en ren händelse upptäckte jag att det var bilder som hade bokstäverna å, ä eller ö i filnamnet. När jag tog bort prickarna syntes bilderna som dom skulle. Mina två frågor är dels varför det blev så över huvud taget, men framför allt undrar jag varför det bara strulade i två webbläsare av tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar