tisdag 16 juni 2020

Allra första informationen.

Texten nedan var bland det första jag läste när Coronaviruset började sprida sig. Jag minns fortfarande någon komiker som kommenterade det med att hon som rullstolsburen alltid hade svårt att ta sig ur sängen. Jag känner exakt likadant, fast jag inte har något fysiskt handikapp. Det jag inte alls förstod var att man inte skulle belasta vården med vanliga influensasymptom. Vad jag har förstått under resans gång så ska man till och med hålla sig hemma med vanliga förkylningssymptom. Vad som är förkylning, influensa respektive Covid-19 verkar inte vara det lättaste att hålla isär. Just för dagen är jag annars mest undrande över virusets eventuella framfart här i Nybro. Någonstans läste jag att det var på gång att spridas ordentligt här nu. Dom bekräftade fallen ökar däremot knappast alls, men det kan förstås ha med bristande provtagning att göra. Hur människor handskas med situationen varierar högst betänkligt. Vissa vågar knappt gå utanför dörren, medan andra skriver om hur dom har besökt flera olika butiker och näringsställen samma dag. Personligen cyklar jag till Kvantum en gång i veckan, eftersom jag tycker det är för dyrt att få varorna hemkörda. Alla icke akuta ärenden står på hold tills vidare. Det enda jag vägrar avstå ifrån är att gå till frissan varannan månad. Alternativet vore att snagga mig så totalt att jag stod ut längre tid än så. Tyvärr finns det bildbevis på hur jag ser ut om jag klipper mig extremt kort, och det är ingen grann historia.
 

2 kommentarer:

  1. Ett intressant och med kloka ord fyllt blogginlägg :-) Och jag kan som vanligt säga "som vanligt"!! Tycker Sven Christer!!

    SvaraRadera