tisdag 23 juni 2020

Morgontidningen.

Att jag var ensam om min morgontidning, kunde stundtals ge upphov till en viss förvirring medan jag fortfarande hade papperstidning. Jag tog aldrig isär dom olika delarna, utan bläddrade bara rakt igenom tidningen. Lite festligt kunde det bli, som på klippet ovan. När man bara ser halva reportaget, eftersom en bilaga kommer emellan, ser ju den erfarne ordföranden ut som en riktig fårskalle. Behövde jag sedan hitta någonting av det jag hade läst i e-tidningen, hade jag ingen aning om vilken av delarna jag hade sett det i. Jag bläddrade igenom hela papperstidningen på den tiden, och läste i princip varenda rubrik. Hade jag fortsatt prenumerera på e-tidningen, hade det säkert tagit lika mycket tid i anspråk att läsa den på nätet. När jag insåg att det kostade en halv gång till så mycket att prenumerera på e-tidningen som att enbart ha surfvarianten, bestämde jag mig för att nöja mig med den sistnämnda. Där har jag dessutom dragit ner på läsandet, och kollar bara Nybrosidan och familjesidan varje dag. Någonting intressant kan det säkert hända att jag missar, men ibland har jag tur och får nys om sånt på morgontidningens Facebooksida. Då är dessutom fördelen att jag alltid kan läsa hela den länkade artikeln, eftersom jag är prenumerant. Dom som inte kan det brukar bli lite upprörda efter att ha klickat på länken, och insett att artikeln är låst.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar