fredag 5 juni 2020

Sommarkänslor.

När det kommer till sommar och sol känner jag mig lite osvensk. Jordgubbar har jag till exempel aldrig varit överdrivet förtjust i. Medan pappa levde inhandlades det röda guldet under hela säsongen. Jag lyckades möjligen peta i mig några stycken, om jag hällde en driva med strösocker över dom. Jag har i hela mitt liv helst ägnat mig åt inomhuspyssel. Därför blev mitt förhållande till solen lite traumatiskt redan i barndomen, då man ständigt fick höra att man inte skulle sitta inne i det vackra vädret. Det enda vettiga man kunde göra i solen var väl just att sola, så det ägnade jag mig mycket åt i tonåren och som ung vuxen. Med min ljusa hy var det ingen lätt uppgift att få färg. Om jag hade lyckats bli så pass brun som på kortet från åttiotalet, så såg jag fortfarande blek ut om jag jämförde mig med någon annan. Solskyddskräm var jag extremt dålig på att använda, så jag har varit brännskadad vid ett flertal tillfällen i mitt liv. Jag minns fortfarande smärtan, när jag var så uppbränd så lakanen i sängen gjorde ont. Jag har dessutom herpesvirus i blodet, och munsår lockas också fram av solen. Jag fortsatte sola tills jag blev trettio, fast jag inte ens tyckte att det var speciellt njutbart. Till slut insåg jag att det var frivilligt. Sedan dess använder jag brun-utan-sol för att inte se ut som ett levande lik.

1 kommentar:

  1. Herpes is in serieuze en weromkommende tastân dy't kin net genêzen wurde troch drugs of ynjeksjes troch Amerikaanske dokters, mar de bêste manier om te fjochtsjen tsjin herpes is om natuerlike krûden medisinen derfoar te nimmen, ik lies oer DR JAMES, de geweldige krûdedokter dy't my geneest fan herpes mei syn krêftige krûdemedisyn. Ik kontaktearre him om út te finen hoe't hy my koe helpe en hy fertelde my om my noait bang te meitsjen dat hy my soe helpe mei de natuerlike krûden fan God! Nei 2 dagen kontakt mei him fertelde hy my dat de genêzing ree wie en hy stjoerde it nei my fia DHL COURIER SERVICE SPEED POST en it krige my yn 7 dagen! Ik brûkte de medikaasje lykas oansteld (MORNING and EVENING) en waard genêzen! It is echt as in dream, mar ik bin sa bliid! foar minsken dy't lije oan de folgjende sykten, kanker, hypothyreoïdisme, Herpes, COPD, HIV, artritis, Hpv, ynfeksjes, lever sykte, autoimmune sykten, Parkinson sykte, Lupus en mear moatte him kontakt opnimme foar syn krûden, om't ik in libbend tsjûgenis bin en Ik waard genêzen fan herpes en har medisyn is legitim. Ik stjoerde him wêr't hy om frege en hy stjoerde my syn medikaasje dy't ik in goeie 3 wiken naam en hjoed bin ik hjir mei in negatyf resultaat. Doe't ik foar de test gie, wie ik sa bliid nei't ik har medikaasje naam.
    KONTAKT DR JAMES FOAR E PERMANENTE CURE E-mail: drjamesherbalmix@gmail.com ROP IT OF RING IT ON +2348152855846

    SvaraRadera