söndag 14 juni 2020

Fix och trix.

Ju enklare saker och ting blir desto latare blir jag. Att betala med kort är ju smidigt redan från början. Kan man enbart blippa kortet utan att behöva slå koden blir det förstås ännu enklare. Samma sak när man ska logga in på Internetbanken. Jag använde länge webbläsaren Chrome till den, fast jag normalt surfar med Firefox. Det fanns nämligen en enkel inloggning, om man enbart behövde kolla till sina konton. I Chrome låg uppgifterna kvar, så jag bara behövde skriva in en enda siffra för att kunna logga in. Så tog man bort den enkla inloggningen helt. Inte förrän då kom jag på tanken att ladda ner Nordeas app till telefonen. Då hade jag ändå haft smartfåne i flera år, och bankappen har säkert funnits längre än så. Den har verkligen revolutionerat min tillvaro. Den är enkel att logga in på, och så användarvänlig att till och med jag uträttar vissa ärenden på den. Det händer för övrigt till och med att mobilapplikationerna fungerar bättre än vad webbsidorna gör. Det har aldrig varit några problem för mig att ladda särbons kontantkort från mitt konto på Comviq. Häromdagen tog det plötsligt stopp, eftersom man bara kunde ladda Comviqnummer. Jag blev lite ställd, eftersom det är precis det han har. Eftersom man provar allting en gång, när man har med datorer och liknande att göra, försökte jag utföra samma manöver i appen på min telefon. Där fungerade det plötsligt alldeles utmärkt. Om någon blir orolig för att jag sponsrar honom, kan jag tillägga att han betalar laddningen själv.

2 kommentarer:

  1. Jag tackar för hjälpen:-) Du fixar det mesta, och hjälper mig när jag som inte är så datakunnig inte hänger med i svängarna! Kram från Sven Christer.

    SvaraRadera