tisdag 9 juni 2020

Cykeltur.

Måndagens cykeltur gjorde mig aningen förvirrad. Det arbetades lite här och var, så på något ställe rörde det sig lika mycket i höjdled som i sidled. Någon höll på att lasta timmer med en kran. Samtidigt var en man på andra sidan gatan på väg upp i en skylift. På en tredje plats hade man hyrt en grävare. Den höll sig visserligen på marken, men jag blev lite fascinerad över var man hade hyrt den. Den hörde nämligen hemma i Värmland. Jag antar att det finns firmor som hyr ut sånt på närmare håll. Den här årstiden brukar jag förfasas över dom som kör motorcykel med hjälm som enda skydd. Huvudet lär ju knappast vara det enda dom slår i vid en eventuell olycka. Nu insåg jag att beteendet börjar tidigt. En liten kille på elsparkcykel for förbi mig i en rasande fart. På huvudet hade han visserligen en hjälm, men jag anar att dom bara benen skulle ta en hel del stryk, om han for omkull. Eftersom jag inte hade min fotograf med mig igår, bjuder jag på ett foto från söndagens promenad. Han brukar i och för sig hävda att han inte är någon fotograf, men alla som har sett hans kort kan väl hålla med om att han är onödigt blygsam. Han säger dessutom att han inte kan sjunga, och det gör han också bäst av oss två. Jag älskar för övrigt dom där gärdesgårdarna, och det finns hyfsat gott om dom i Nybro.

2 kommentarer:

  1. Jag får tacka för alla komplimanger :-) Med ett så vackert motiv som du, är det ett sant nöje att fotografera :-) Kram från Sven Christer!!

    SvaraRadera