onsdag 10 juni 2020

Tillfälligt avbrott.

Tisdagen började och slutade med avbrott. När jag vaknade på morgonen hade det varit strömavbrott. Det ser jag direkt från sängen, eftersom min klockradio är en av två apparater som ändrar sig efter ett dylikt. Lite onödigt spännande kan det kännas, om man har en tid att passa. Jag har nämligen en tendens att sova bättre ju längre framåt dagen jag ligger kvar i sängen. Min förra klockradio hade den goda smaken att knäppa och leva när strömmen gick på igen, så jag vaknade av det. Den jag har nu nollas bara helt tyst, så att jag får göra om varenda inställning efteråt. Det känns som onödigt mycket jobb, speciellt som jag har fått veta i efterhand att gårdagens strömavbrott bara varade i några sekunder. För övrigt reagerar bara den digitala fotoramen. Den går nämligen igång av sig själv, när strömmen kommer tillbaka. Som jag minns det sa han som installerade tv:n att man inte fick bryta strömmen till den, för då skulle den tappa minnet. Det verkar ändå inte ha hänt under dom strömavbrott vi har haft sedan jag köpte den. Strax före sänggåendet i natt var det Internet som försvann. Eftersom klockan var läggdags gav jag mig inte in på något felsökande. På routern blinkade alla lampor som rena tivolit. Redan när jag hade borstat tänderna lyste det grönt igen, så det verkar också ha varit ett kort avbrott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar