torsdag 11 juli 2024

Blogg 11/7 2024.

 Efter att ha fått min tandläkartid flyttad gick jag in på 1177.se för att kolla hur lång tid dom hade satt upp för besöket. Undersökningarna numera verkar vara grundliga historier med genomgång av krämpor, mediciner, röntgenbilder och annat. Dom behöver väl ett ordentligt underlag för att kunna fastställa hur mycket man ska betala för sin frisktandvård. Det är bara att hoppas att vi hinner både allt det och att kolla upp varför bryggan strular på trettio minuter. Namnet på tandläkaren var för mig nytt och okänt. Det är lite oklart om det bara var så att han ansvarade för tiden eftersom min vanliga tandläkare var sjuk eller om det verkligen är till honom jag får komma. Han hette i alla händelser Abdullah. Den som har trixat med bryggan heter Mousa. Särbon hade först en tandläkare som hette Mostafa och senast var han hos en som hette Agnieszka. Det finns tydligen varken svenska läkare eller tandläkare i det här landet längre.

2 kommentarer:

  1. Och man kan ju undra varför? Jag betalar en premie på ca 1500 kr per år och fick höra att " vi har ingen tandhygienist längre, och vi kallar inte till någon tid en gång per år längre"! Utan det fick man göra själv; ringa alltså! Tackar!!! :-(

    SvaraRadera