tisdag 23 juli 2024

Blogg 23/7 2024.

 Ibland tror jag mera att jag är ett moraliskt stöd för min älskade särbo, än att jag verkligen hjälper honom. Som när skärmen på hans dator hade vänt sig på fel håll. Han ringde mig, men jag hade ingen aning om hur man skulle lösa det. Medan vi sökte i varsin dator efter rätt kommando med kontakt via telefon, hittade han svaret långt innan jag gjorde det. När det gäller problem med just datorn verkar det mesta hänga på om man har varit ute för precis den grejen tidigare. Därför antecknar jag allt i den vägen, men när samma sak händer igen gäller det ju att hitta den där anteckningen och den finns sällan på någon logisk plats. Mitt sinne för logik verkar inte speciellt välutvecklat när det gäller annat heller. Jag tyckte länge att det var märkligt att det aldrig fanns varmvatten vid handfatet i badrummet men alltid i duschen. Till slut insåg jag att det var jag själv som spolade upp varmvatten till tredje våningen, eftersom jag tvättade bort snarkplåstret innan jag hoppade in i duschen. Jag får väl skylla på att jag är morgontrött att jag inte kopplade riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar