tisdag 16 juli 2024

Blogg 16/7 2024.

 Strulet med min tand tyckte jag mest bara var onödigt. Att olika läkare inte har kontakt med varandra, utan patienten ska behöva ansvara för den kontakten. Först skulle jag ha hejdat tandläkaren på Folktandvården när han ville dra ut min tand. Hur det skulle ha lösts istället har jag fortfarande inte förstått riktigt, för tanden var bortom all räddning. Sedan var det ju ren tur att jag råkade nämna för dom på onkologen vad käkkirurgin höll på med. När jag väl fick dom att prata med varandra fick vi avbryta den ena behandlingen på studs. Hur som helst kontaktade jag patientnämnden. Där pratade jag med en mycket trevlig kille som skulle påtala för dom olika klinikerna att det vore bra om den vänstra handen visste vad den högra gjorde. Anmälan om vad jag anser var felbehandling fick jag göra på nätet till en annan myndighet. Killen hävdade att jag bara kunde googla på LÖS, så skulle jag hamna där. Det blev inte alls så för mig. Till slut insåg jag att han sa LÖF. Det är inte alltid lätt att höra skillnad på bokstäverna i telefon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar