onsdag 31 juli 2024

Blogg 31/7 2024.

 Det gick ett par månader utan att jag hörde något från Löf, som är regionernas ömsesidiga försäkringsbolag. Till slut kom i alla fall ett mail om att jag hade ett nytt brev, som jag fick logga in på deras sida för att läsa. När jag väl hittade det visade det sig att dom bara ville informera om att dom för närvarande har längre handläggningstider än vanligt. Jo tack, jag har märkt det. Jag googlade dessutom och fick veta att sånt där kan ta flera år. Det finns andra ekonomiska ersättningar som förundrar mig mer än så. Jag har till exempel läst om hundägare som får ersättning av SJ om tåget kör på deras hund. Jag kan känna att hundägarna borde ha ett större ansvar för att hålla koll på sina hundar än vad SJ har. Ännu konstigare var det när jag insåg att en äggproducent som gång på gång får in salmonella i sina stallar får ersättning av staten. Varför mina skattepengar ska betala för hans slarv begriper jag inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar