fredag 26 juli 2024

Blogg 26/7 2024.

 Tills för några år sedan hade jag mitt nyckelskåp precis innanför ytterdörren. Nyckelknippan hängde jag på en av krokarna under hatthyllan. Jag har visserligen alltid ytterdörren låst, men jag tog ändå åt mig av varningarna om att vem som helst bara kunde sträcka in handen och få tag i mina nycklar. Jag flyttade in nyckelskåpet till andra änden av hallen. Nyckelknippan hängde jag på en krok inne i en garderob. Tyvärr är det inte bara potentiella tjuvar som inte kan se den där. Jag har alltid kastat ett öga på den titt som tätt, för att veta att den fanns där den skulle. Nu måste jag öppna garderobsdörren för att kunna göra det. Så länge jag har jacka med rejäla fickor känns det enkelt att bära med mig hela nyckelknippan, när jag ger mig ut på promenad. När jag bara har byxfickorna att tillgå, nöjer jag mig med att ta med mig lägenhetsnyckeln. Den hänger normalt i nyckelskåpet, men häromdagen hade den inte återbördats dit. Jag hittade den till slut på en krok under hatthyllan. Den vanan fanns tydligen kvar i mitt undermedvetna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar