måndag 29 juli 2024

Blogg 29/7 2024.

 Min pärla till särbo bjöd på en hemkörning av varor från Kvantum i förra veckan, fast det inte ens var dåligt väder. När meddelandet kom om att min beställning var packad blev jag lite nervös. Vissa varor var ersatta och särbon vägrar dricka deras ersättningsmjölk. Nu var det inte värre än att grädden var ersatt med ekologisk dito och dom stora äpplena med små. Inte rakt av dock. Som ni kan se av skärmklippet nedan fick jag tre små äpplen istället för två stora. Det tredje stora äpplet kunde dom däremot inte ersätta. Mycket märklig historia. Varorna skulle levereras mellan två och fyra på eftermiddagen och oftast brukar det betyda före halv tre. Icke så nu. Först var beräknad leveranstid kvart över tre. Då kom det ett meddelande om att jag var nästa på tur och att hon skulle vara här tjugo i fyra. Nybro är knappast så stort att man kan köra i tjugofem minuter mellan två olika platser. Vid halv fyra fick jag i alla fall mina varor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar