onsdag 24 juli 2024

Blogg 24/7 2024.

 Jag brukar hålla mig till SMHI:s sida på webben för att få en uppfattning om huruvida det är en bra idé att ge sig ut eller inte. Dom ändrar sig visserligen stup i kvarten, men något bättre än jag på att spå väder är dom förhoppningsvis. Särbon brukar kika på den gadget jag har på min blogg. Han kallar den mycket logiskt just för bloggprognosen. Den länkar till vackertväder.se, där man förutom SMHI:s prognos kan se en från norska YR och en från finska FMI. Det är inte alltid dom tolkar tecknen likadant. Bilden nedan gäller gårdagens förutsägelser om hur vädret skulle bli idag. Att eftermiddagen skulle bli regnig verkade dom vara hyfsat eniga om. Hur illa det skulle bli med regnandet verkade det däremot råda delade meningar om. Norge och Sverige visar ett litet, vitt moln som det kommer ett par droppar från. I den finska prognosen ser det mera ut som åska, hagel och drivis.

2 kommentarer:

  1. Kolla regnradar.se innan du ger dig ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kör med SMHI:s radar med blixt. Same shit, different name.

      Radera