torsdag 25 juli 2024

Blogg 25/7 2024.

 Det var dags för ett besök hos frissan igår. Eftersom det väntades regn tog jag regnjackan. Man hade varnat för åska också, så paraplyet vågade jag inte ta. Nu kom det aldrig något regn så länge jag var ute. Dessutom var det varmt, så den där jackan fick jag mest gå och bära på. Efter klippningen tog min frisör farväl genom att säga att då ses vi på det nya stället nästa gång. Det visade sig att hon hade glömt att nämna för mig att salongen skulle byta lokaler. Tur att jag fick veta det nu i alla fall. Det hade varit lite snopet att komma till fel ställe. Jag får dessutom ett par hundra meter närmare dit i fortsättningen. Jag hade plockat fram armbandsklockan när jag skulle ge mig iväg igår, men i den var batteriet slut. Praktiskt då att jag var på väg in till centrum. Medan killen i uraffären bytte batteriet traskade jag bort till Parkgrillen och åt lite. På hemvägen var jag sedan uppe hos min älskade särbo en sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar