tisdag 30 juli 2024

Blogg 30/7 2024.

 När jag flyttade hit låg det ett grillhak inte långt från min lägenhet. Sjutton vet om det inte rentav fanns två luckor från början, så det var vanliga kioskvaror innanför den ena och grillat innanför den andra. Det jag minns säkert är dels lappen som talade om att dom inte sålde på krita, så jag antar att det fanns folk som verkligen bad om det. Så minns jag säkert att jag har köpt hamburgare där. Dom senaste åren har det varit en pizzeria. Den har varit igenbommad ett tag, men om jag förstår saken rätt har nu nya ägare öppnat i nyrenoverade lokaler. Jag reagerade på två saker i reklamen jag såg. Det ena var namnet, som nu var bytt till Citypizzerian. Oklart om dom menar Paradisets city, för i Nybro city ligger den knappast. Så hade man problem med adressen, troligen därför att det ligger precis vid en vägkorsning. I inlägget på Facebook stod det Norra Långgatan 26 men på menyn, som man hade lagt upp en bild av, var adressen Göljemålagatan 21.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar