måndag 22 juli 2024

Blogg 22/7 2024.

 Igår hade vi finbesök ända från England. Brorsdottern bor där med sin familj, så det blir sällan eller aldrig av att träffas. Vi sågs senast för tolv år sedan och det var enda gången jag hade träffat hennes man  tidigare. Döttrarna hade jag bara sett på kort, fast dom fyller fem och åtta i höst. Både brorsdottern och hennes man har sina föräldrar i Hälsingland. Dit antar jag att dom åker åtminstone någon gång per år, men det här var första gången dom bestämde sig för att ta bilen dit. Jag tyckte det lät långt att köra genom fem olika länder på vägen till Sverige, men brorsdottern, som arbetar som läkare, tyckte att det var avkopplande att sitta vid ratten. Det innebar i alla fall att dom kunde göra några stopp på vägen bland annat i Nybro. Vi åt lite och pratade mycket. Sedan fick dom små springa av sig i lekparken här i närheten. Kortet är det första som togs på mig och brorsdottern en gång i tiden. Det är 35 år gammalt.

2 kommentarer:

  1. "Årena går"! Så sa min mammas moster Gerda till mig när jag var liten! Ett sant nöje att möta den här trevliga familjen! :-)

    SvaraRadera