onsdag 10 juli 2024

Blogg 10/7 2024.

 När mitt hår växte ut igen efter cancerbehandlingen hade enligt min frissa den grå färgen blivit så pass mycket snyggare att jag kunde sluta tona håret i någon annan färg. Ett tips jag fick när nu håret skulle vara ljust var att använda silverschampo. Det har jag köpt på Kvantum. Sist det var dags hade jag som tur var antecknat exakt vad det borde stå på flaskan. Jag hittade nämligen det som såg ut som rätt flaska, men istället för ”blonde” stod det ”save my lengths” på den. Speciellt långt hår har jag ju inte. När en i personalen kom för att hjälpa mig gick hon plötsligt och hämtade en man i min ålder. Han var riktigt vithårig, så det kändes inte riktigt relevant. Det visade sig att det var en säljare för det märket, som råkade vara på plats just då. ICA hade slutat med den sorten jag ville ha, men medan jag väntade på hjälp hade jag hunnit hitta silverschampo bland dom andra flaskorna. Däremot hade jag inte kollat priset så noga. Den jag hade plockat ner kostade 800 kronor litern! När flickan gjorde mig uppmärksam på det bytte jag till ett billigare märke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar