fredag 12 juli 2024

Blogg 12/7 2024.

 Vanligt hederligt folk verkar inte vara så vanligt längre. Butikerna får slå igen sina självscanningskassor, eftersom folk stjäl som korpar. Fortsätter utvecklingen får vi väl sluta med snabbköp också och återgå till att ha all försäljning över disk. På Kvantum i Nybro, där jag handlar, har dom ännu så länge bara infört artonårsgräns till snabbkassan, vilket jag tolkar som att brottsligheten kryper ner i åldrarna. Så får man bara ha en handscanner per vagn. Lite surt för den väninna jag såg handla åt sin mamma också genom att scanna in hennes varor för sig. Inte är det enbart i städerna som det stjäls heller. Brandstationen på bilden nedan ligger bara någon kilometer från mitt föräldrahem. Jag tror den var nerlagd redan när jag växte upp. Numera hyser den en gårdsbutik. Därav förgrunden på bilden. Den hade tydligen varit öppen dygnet runt tills helt nyligen. Då läste jag ett inlägg på Facebook om att dom hade blivit tvungna att låsa den nattetid på grund av stölder. Och det är alltså inte pengar som har stulits, utan saker som rapsolja, ägg, fudge, honung och senap.

2 kommentarer:

  1. Är man förvånad? Det är en hel del som; "inte kan skilja på mitt och ditt"! Förbannat tråkigt är bara "förnamnet"! :-(

    SvaraRadera