tisdag 9 juli 2024

Blogg 9/7 2024.

 Jag hade tid hos tandläkaren som idag, så när min telefon ringde anade jag att det kunde vara något strul med den. Istället var det min bror som ringde, men en stund senare kom det mycket riktigt ett samtal från Folktandvården. Tandläkaren var sjuk och jag fick ny tid för min undersökning i början av september. Mitt största problem just nu är att jag inte kan tugga med bryggan han satte in. Bara genom att nämna det lyckades jag få en tid fem veckor tidigare. Hon som ringde skulle skicka ett SMS också, men när det kom gällde det samma tid som hon precis hade bokat om. För säkerhets skull ringde jag upp och fick tala med en annan flicka. Det var tydligen lätt hänt att det blev så och hon skulle fixa så jag fick rätt meddelande, men det kom aldrig. Jag tänkte att jag får väl slå dom en signal imorgon igen. Innan jag skrev en minneslapp om det tänkte jag dubbelkolla telefonen. Då fanns plötsligt det saknade meddelandet där. Det hade kommit efter bara några minuter och jag fattar inte hur jag lyckades missa det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar