fredag 19 augusti 2016

Antivirusprogram.

När jag köpte nytt antivirusprogram för något år sedan, hävdade min datorleverantör att Kaspersky var det bästa. Det hörs nästan på namnet att det kommer från något land där jag inte förstår språket. När det var dags att förnya licensen hamnade jag mycket riktigt på en sida där jag var tvungen att trycka på översättning, för att fatta något alls. Ändå begrep jag inte så många detaljer att jag lyckades göra min beställning. Företaget fanns på Facebook, men bara med en samnordisk sida. Jag hittade mängder av svenska återförsäljare, och efter många om och men även deras svenska sida. Gissa om jag var noga med att spara adressen dit. Jag är antagligen precis så trög som vissa hävdar, för när jag väl hade lyckats genomföra mitt köp fattade jag inte hur jag skulle gå vidare. Till slut fick jag i alla fall till det. Kaspersky sa att det fanns en ny aktiveringskod i mitt program, som automatiskt skulle aktiveras när den gamla licensen gick ut, och så blev det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar