lördag 27 augusti 2016

Fredagen.

Jag cyklade förbi Joelskogens camping på vägen till Kvantum igår. Ett äldre par, som satt utanför sin husvagn, ångrade nog sitt val av plats en smula. Precis intill dom kryllade det av barn som lät som barn gör. När jag i någon typ av högtalaranläggning hörde ordet "Ironman" förstod jag vad dom höll på med. Av det lilla jag såg från den stora tävlingen i lördags förstod jag att man för varje deltagare som går i mål säger: "You are an Ironman." Tyvärr tänkte jag aldrig på att fråga poliserna jag såg på hemvägen om man fortfarande får cykla åt båda hållen på Storgatan, fast bilarna har enkelriktat. Jag får kolla upp skyltarna vid slutet av gångfartsområdet vid tillfälle. Där bör stå något om infart förbjuden, och om det gäller alla eller enbart motorfordon. Den senaste gången jag drog igång köksfläkten, skramlade det oroväckande. Vaktmästaren hade pratat om något dom skulle fixa i alla lägenheter. Jag utgick från att det hade med det att göra, och kollade inte upp det närmare. Igår träffade jag honom utanför, men det visade sig att allt i den vägen var klart. Han följde med mig upp för att lyssna. När jag satte på fläkten och började analysera ljudet, insåg jag att det var burkarna som stod ovanpå den som skramlade. Vibrerar gör det alltid, och så fort jag flyttade ut dom några millimeter slutade det skramla. Pinsamt att jag inte hade kollat upp det direkt, men tur i alla fall att jag inte drog igång hela apparaten med felanmälan.   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar