torsdag 18 augusti 2016

Vaktmästaren.

I morse hade jag avtalat tid med vaktmästaren. Han börjar jobba vid sju, så jag var inställd på att få vänta till halv åtta eller så. Fem i sju ringde han på dörren. Hans kollega har semester, och att sitta ensam och vänta in tiden var väl inte så kul. Då tyckte han att han lika gärna kunde få jobbet gjort, så jag kunde gå och lägga mig. Omtänksam kille det där. Att det var en liten glipa mellan bänken och kylskåpet hade jag inte ens sett förrän jag plockade bort från bänken i morse Den störde inte lika mycket som den på väggen, men vaktmästaren eliminerade den lätt genom att dra kylen närmare intill kanten. Det hade jag aldrig orkat göra själv, även om jag hade fattat att det var så enkelt. Händig är jag definitivt inte, så när han sågade till en list och snyggt täckte över den fula glipan vid väggen var jag bara full av beundran. En av dom absolut största fördelarna med att bo i hyresrätt, är att det bara är att ringa ett samtal, om man behöver en man. Han fixar allt, utan att förvänta sig att bli bjuden ens på middag som tack. Det enda problemet med den nya listen är att vinstället, som precis fick plats på bänken innan, inte gör det längre. Nu står det på kanten av spisen. Den kanten är i alla fall plattare än på den gamla spisen, så det står stadigt ändå. Jag har ingen lust att fimpa vinstället, när jag nu äntligen har hittat ett ställe där jag kan ha det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar