tisdag 16 augusti 2016

Hemgång.

Alla klockor på mitt jobb går olika, så det är inte lätt att veta exakt när man har rätt att gå hem på morgnarna. Jag brukar gå efter när jag blir avbytt, men i morse hade jag inte en plats där det behövdes. Jag smet när killen som satt och sorterade blev avbytt istället. Det var uppenbarligen tidigare än vanligt, för jag var ombytt och klar och stämplade ut fem över sex. Klockan brukar vara åtminstone tio över, innan jag kommer så långt. Jag mötte en kille som borde ha börjat jobba vid det laget. Jag fick inte ur honom vad som hade hänt, men jag såg i alla fall till att få in honom genom grinden, när han inte hittade sitt passerkort. På parkeringen träffade jag en tjej från en annan avdelning, så det blev en pratstund. Hon hade hört att jag var tillbaka på stomavdelningen, men vi konstaterade att det var en annan Eva. Så mötte jag en av mina tidigare chefer. Han ska göra en Ironman på lördag. Han är uppenbarligen betydligt mer vältränad än jag, fast han är två år äldre. Han hade gjort en halv i juli. Här hemma ringde jag min hyresvärd, när dom öppnade vid sju. När jag fick ny kyl och frys missade vi att ta vara på listen mellan kaklet och kylskåpet, så nu är det en ful glipa på ett par centimeter där. Alla inom företaget har samma telefonnummer numera, men jag bad henne koppla mig till vaktmästaren, så jag fick bestämma en tid med honom. Han jobbar ju när jag sover, så det känns lite bättre om vi kan bestämma att han kommer en morgon, så jag kan stanna uppe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar