tisdag 2 augusti 2016

Kyl & frys.

När vaktmästaren inte hade hörts av sedan förra tisdagen, beslöt jag mig för att ringa själv igår. Samma nummer går till alla på Kuststaden, så jag fick ringa kontoret i Oskarshamn, för att bli kopplad till vaktmästaren här i Nybro. Dom bytte semesterperiod nu, så det var den andre vaktmästaren som var i tjänst. Att den förste inte hade hört av sig mera i förra veckan var inte så konstigt, för han hade blivit sjuk i torsdags. Därför hade tre lägenhetsbesiktningar fått vänta till den här veckan, så jag var den som blev lindrigast drabbad. Dom som hade planerat att flytta in i helgen lär inte ha blivit så glada, och den vaktmästaren som jobbar den här veckan hade fullt upp med att komma ifatt. Idag har han i alla fall varit här med två killar från Elon och bytt ut kyl och frys. Det är ju alltid kul om det blir lite förändring när man får något nytt, och det här var verkligen annorlunda mot det gamla. Dörrarna är kupade utåt och handtagen är infällda. Det ger sig hur länge det dröjer innan jag slutar att leta efter handtaget där det brukar sitta, varje gång jag ska hämta något i kylen. Om det fungerar att sätta upp whiteboard och shoppinglista med magneter på dom kupiga dörrarna har jag inte testat ännu. Jag får väl ägna eftermiddagen åt att få ordning på både in- och utsidan på mitt nya skåp. Jag kollade upp det på nätet, och det suveränt bästa var förstås dom 7000 spänn jag sparade på att bo i hyreslägenhet. Det hade känts som en stor oförutsedd utgift.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar