tisdag 23 augusti 2016

Modetrender.

Olika moden som kommer och går har jag alltid haft svårt att förstå mig på. Ibland känns dom extremt fabricerade. Som toppen jag köpte på rea häromsistens, där det som ser ut som avigan ska vara på rätsidan. Den är snygg så också, så det stör mig inte så mycket. Men lite märkligt känns det när jag ser insidan och trycket på tyget är färggrannare där. Extra konstigt blir det när den ska tvättas. Jag vänder gärna sånt på avigan, innan jag stoppar det i tvättmaskinen, och där hittar jag då det som ser ut som rätan.
Det högg till vid min fot, när jag kom trampande på cykeln. Jag trodde att det måste ha varit en kvist eller så, men tittade ner för att kolla så det inte var något som hade lossnat från cykeln. Då såg jag att det var mitt skosnöre som hade gått upp och varit på väg att fastna i kedjan. Jag antar att jag både kunde ha brutit benet och slagit sönder resten av mig, om det hade fastnat mer rejält. Ibland har man tur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar