onsdag 24 augusti 2016

PayPal.

Jag fick ett mail om att jag har pengar på mitt PayPalkonto. Hela tanken med ett sånt konto är väl att man ska ha pengar på det, så jag tyckte det var en aningen överflödig upplysning. Då har jag mer förståelse när en av mina spelsidor, som jag sällan besöker, skickar något liknande. Där fryser pengarna tydligen inne, men det sker inte förrän kontot har varit inaktivt i 36 månader. Även om det skulle dröja ett par månader mellan gångerna jag spelar där, lär det knappast dröja flera år. Att jag är vansinnigt förtjust i PayPal hänger mest ihop med att latheten bedrar visheten. Vill jag betala någonting på Internet via banken eller med kreditkortet, är det ett himla flipprande med dosor och kontrollnummer. Har jag istället pengar på PayPal-kontot kan jag betala med ett enda klick. Jag fattar förstås att det blir säkrare ju krångligare det är, så jag lär ångra mig den dagen jag blir av med en massa pengar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar